دست نوشته ها

دست نوشته های(شبکه/برنامه نویسی/گرافیک و...)

دست نوشته ها

دست نوشته های(شبکه/برنامه نویسی/گرافیک و...)

دست نوشته های (شبکه/برنامه نویسی/گرافیک و...)

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

۱ مطلب در دی ۱۳۹۷ ثبت شده است

بهترین فروشگاه اینترنتی کجاست؟

رضا علی | چهارشنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۷، ۰۷:۳۷ ب.ظ

بهترین فروشگاه اینترنتی کجاست؟

فروشگاه اینترنتی به وب سایتی گفته می شود که تعدادی کالا یا خدمات از هر نوعی را در ویترین خود عرضه می کند. مشتریان برای استفاده از آن خدمات یا کالاها می توانند به فروشگاه سفارش بدهند؛ و حتی هزینه خدمات یا کالا را به صورت آنلاین پرداخت نمایند .
برای دریافت سفارش از مشتری معمولا سیستمی به نام سبد مجازی خرید وجود دارد که می توان سفارشات را در آن ثبت نمود . سایت های پیشرفته حتی سبد خرید مشتری خود را تا مراجعه بعدی به سایت محفوظ نگه می دارند.
بنابراین مشتری در طی چند روز می تواند یک سبد خرید را تکمیل نماید و سپس هزینه ی آن را پرداخت کرده و خدمات و کالای خود را دریافت نماید . ارائه خدمات در فروشگاه های اینترنتی می تواند به صورت فیزیکی یا غیر حضوری ( مجازی ) باشند .
از خدمات فیزیکی می توان خرید کتاب، مایحتاج زندگی، موبایل و . . .را برشمرد؛ و از خدمات مجازی می توان به فروش فیلم، موسیقی و . . .  اشاره نمود.مهمترین مزیت فروشگاه های اینترنتی در دسترس بودن آنهاست؛ خریدار در هر مکان و موقعیتی فقط با دسترسی به اینترنت می تواند خرید خود را انجام دهد . این روش یک نوع تغییر مدل در شیوه ی تجارت محسوب می شود؛ و برای فروشنده و مشتری سودمند می باشد . اما شروع این تجارت هم نیاز به یک سری عوامل دارد که عدم رعایت آنها می تواند ضررهایی را در پی داشته باشد.
تاریخچه فروشگاه اینترنتی
اولین بار در سال 1991 تیم برنرز لی تجارت الکترونیک را پایه‌گذاری کرد و در سال 1994 که بانکداری آنلاین ایجاد شد، شرکت پیتزا هات اولین فروش اینترنتی خود را آغاز کرد در همان سال شرکت نت اسکیپ ارتباط امنیت لایه انتقال (SSL) را ابداع و ایجاد کرد و خرید اینترنتی به وسیله این پروتوکل ایجاد شد. همچنین در همان سال کمپانی آلمانی اینترشاپ(Intershop) اولین سیستم فروش اینترنتی خود را ایجاد کرد. 1995 شرکت آمازون. کام و سال 1996 شرکت ئی بی نیز فعالیت‌های خود را شروع کردند

فروشگاه اینترنتی محصولات سنتی
________________________________________

تاریخچه فروشگاه اینترنتی در ایران :
در این جا شاید برای شما سئوال باشد که فروشگاه اینترنتی در ایران از چه سالی شکل گرفته است ؟ در رابطه با این که تاریخچه فروشگاه اینترنتی در ایران دقیقا در چه سالی رقم خورده است متاسفانه اطلاعات دقیقی وجود ندارد ، اما تاریخچه وب ایران برمیگرده به سال 1372 هجری شمسی ، در سال 1373 ایران نیز به شبکه اینترنت پیوست ، نخستین رایانه که در ایران به اینترنت متصل شد مرکز تحقیقات فیزیک نظری در ایران بوده است . طراحی سایت در ایران میشه گفت از اواخر سال های 70 تا اوایل 800 شکل گرفته است
و میشه گفت حدود سال های 80 تا 85 اولین فروشگاه های اینترنتی در ایران شکل گرفته اند ، یعنی در واقع واژه فروشگاه اینترنتی از 10 تا 15 سال پیش در ایران شکل گرفته است ، یکی از اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران – دیجی کالا بوده است که در سال 1385 فعالیت خود را آغاز کرده است و در حال حاظر یکی از برگترین فروشگاه های اینترنتی در ایران است .
پس میشه گفت فروشگاه اینترنتی در ایران هنوز واژه تازه و جدیدی هست ، و در مقابل فروشگاه های واقعی بسیار جوان هست ، شاید تا این جا با برخی از جذابیت های این واژه اشنا شده باشید ، اما جذابیت و پیچیدگی اصلی این واژه را در ادامه بیشتر متوجه خواهید شد .
 
فروش اینترنتی چیست؟
همه ما بارها برای خرید مایحتاج روزمره زندگی به فروشگاه‌های مختلف مراجعه و کالاهای موردنیاز خود را با پرداخت هزینه آن‌ها خریداری کردیم. اتفاقی که در دنیای مجازی بخصوص در یک دهه اخیر توجه بسیاری از صاحبان کسب‌ و کارها را به خود جلب کرده، فروش اینترنتی محصولات و خدمات است.
به این تعریف توجه کنید: هرگاه فرایند سفارش به‌ صورت آنلاین و تحویل کالا از طریق تحویل پستی انجام گرفت و هرگاه سفارش به‌صورت مجازی و تحویل آن به‌صورت دانلود بود ( مانند: فیلم های آموزشی و خرید نرم افزار) به آن فروش اینترنتی گفته می‌شود.
________________________________________
مزایای ایجاد فروشگاه اینترنتی

با به وجود آمدن فروشگاه های اینترنتی کار ها بسیار ساده تر شد و بازدهی خیلی بیشتر شده است ، راه اندازی یک فروشگاه در دنیای واقعی کار ساده ای نیست ،ولی راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی در دنیای مجازی در حال حاظر به مراتب ساده تر از راه اندازی یک فروشگاه واقعی هست و بازدهی نیز بسیار بالا تر هست :
برای این که با این موضوع بیشتر آشنا بشیید با چند مثال ساده این موضوع رو بررسی میکنیم :
فرض میکنیم میخواهیم با حداقل هزینه کسب و کاری را برای فروش اجناس برای یک ماه راه اندازی کنیم :
________________________________________
    در دنیای مجازی شما با کمترین هزینه در حال حاظر میتوانید یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید :
در دنیای واقعی و حقیقی برای تهیه مکانی برای فروش اجناس شما حداقل به چند میلیون سرمایه نیاز دارید ، ولی برای را راه اندازی فروشگاه اینترنتی ، برای تهیه فضای میزبانی سایت تون تنها به چند صد هزار تومن سرمایه نیاز دارید

اگر فرض رو بر این بزاریم که با کلا یک میلیون تومان در دنیای واقعی میتوانیم مکانی رو برای فروشگاه و محل فروش خود تهیه کنیم ( که البته خودتون حتما میدونید که در ایران با چنین سرمایه ای هیچ جایی را نمیشه تهیه کرد )
شما با 100 هزار تومان یا چند هزار تومان میتوانید یک فضای مناسبی رو برای میزبانی سایتتون تهیه کنید ، این فضای میزبانی در دنیای وب مثل همان محل فروش شما هست ، با حدود یک میلیون تومان در دنیای واقعی میشه یک حداقل فضا رو میتوانیم تهیه کنیم اما با این سرمایه در دنیای مجازی میتوانیم یک فضای مناسب و نسبتا خوب تهیه کنیم ،
این برریسی هزینه ها فقط مقایسه یک مورد از هزینه های راه اندازی یک فروشگاه واقعی و فروشگاه مجازی بود ، خودتون حتما میدونید فروشگاهی که ظاهر مناسبی نداشته باشد ، اجناس مناسبی نداشته باشد نمیتواند فروش خوبی رو داشته باشد
هر هزینه ای که در دنیای واقعی وجود دارد در دنیای مجازی هم وچود دارد اما معمولا با 1/10 هزینه هایی که در دنیای واقعی میشه یک فروشگاه راه اندازی کرد در فضای مجازی میتوان فروشگاه راه اندازی کرد
________________________________________
    بازدهی بسیار بالاتر فروشگاه های مجازی نسبت به فروشگاه های واقعی :
در فروشگاه های واقعی شما معمولا خیلی محدود هستید ، افراد خواصی مشتریان شما خواهند بود ، افرادی که محل سکونت انها نزدیک فروشگاه شما هست اکثر مشتریان شما را تشکیل میدهند و حداکثر شاید موارد محدودی مشتری از کل شهر داشته باشید
بزارید این مثال را باز تر کنیم ، اگر شهری که محل کسب و کار ، فروشگاه شما هست حداکثر 1 میلیون جمعیت داشته باشد ، معمولا حداکثر مشتریان شما در بهترین وضعیت حدود 1 میلیون خواهد بود
و اگر بخواهید در شهر های دیگر هم مشتری داشته باشید باید شعبات مختلفی را در شهر های مختلف ایجاد کنید و باز هم هزینه کنید . ولی در فروشگاه اینترنتی شما محدودیت ندارید ، اگر در ایران – تهران هستید ، علاوه بر تهران ، مشتریان شما میتوانند از کل ایران باشند ، وب سایت شما به صورت جهانی برای تمامی کاربران دنیای وب در دسترس خواهد بود ، پس حتی کل جمعیت وب میتوانند مشتری شما باشند !
اگر بخواهیم باز با امار و ارقام بررسی کنیم ، اگر هر شهری در ایران 1 میلیون جمعیت داشته باشد ، وقتی شما یک فروشگاه در تهران داشته باشید، معمولا در بهترین شرایط حداکثر مشتریان شما یک میلیون نفر خواهد بود ، اما در دنیای مجازی میتوانید از کل ایران هم مشتری داشته باشید ، ایران حدود 40 شهر دارد و اگر همانند بالا بخواهیم بررسی کنیم طبق مشتریان شما حدودا 40 میلیون هست .

 

  • رضا علی