دست نوشته ها

دست نوشته های(شبکه/برنامه نویسی/گرافیک و...)

دست نوشته ها

دست نوشته های(شبکه/برنامه نویسی/گرافیک و...)

دست نوشته های (شبکه/برنامه نویسی/گرافیک و...)

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

۶ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

linux command line

رضا علی | پنجشنبه, ۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۳۰ ق.ظ

اکثر افراد به استفاده از GUI رابط گرافیکی کاربری در لینوکس، ویندوز یا مکینتاش عادت کرده اند اما کاربردی ترین محیط در استفاده و مدیریت سرور لینوکس استفاده از command line یا خط دستور یا همان شل لینوکس است که در مک و ویندوز نیز کاربرد دارد.

  • رضا علی

اشتراک گذاری xamp server

رضا علی | پنجشنبه, ۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۲۸ ق.ظ
در این بخش از آموزش با نحوه به اشتراک گذاری xamp server آشنا می شویم
  • رضا علی

عبارات با قاعده در php

رضا علی | پنجشنبه, ۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۲۶ ق.ظ

عبارت باقاعده، که تحت عنوان regex یا regexp (مخفف عبارت انگلیسی regular expression) نیز نامیده می‌شود در علوم رایانه، به معنی تطبیق رشته در متن است، که از قبیل نویسه‌های خاص، کلمات و الگوهایی از نویسه‌ها می‌باشد. یک عبارت باقاعده با زبان معمولی نوشته می‌شود که می‌تواند توسط یک پردازشگر عبارت باقاعده، یا یک برنامه که به عنوان تولیدکنندهٔ مترجم یا بررسی‌کنندهٔ متن و تشخیص قسمت‌هایی از آن به وسیلهٔ مشخصات استفاده شود.

  • رضا علی

آموزش json در php

رضا علی | پنجشنبه, ۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۲۴ ق.ظ

جی‌سان یا JSON (JavaScript Object Notation) یک فرمت تبادل داده سبک (lightweight) می‌باشد که خواندن و نوشتن آن برای انسان و تولید و پارس کردن آن برای ماشین‌ها آسان است. این زبان بر مبنای یک زیر مجموعه از زبان برنامه‌نویسی JavaScript ، استاندارد ECMA-262 ویرایش سوم - دسامبر 1999‌، است. JSON بصورت متنی (text) بوده و کاملاً مستقل از زبان بکار رفته است، اما از قوانینی استفاده می‌کند که برای برنامه‌نویسان زبان‌های خانواده C (شامل C ، C++ ، Java ، JavaScript ، Perl ، Python ، و بسیاری زبان‌های دیگر) آشنا می‌باشد.‌ این خصوصیات JSON را یک زبان تبادل‌داده‌ای ایده‌آل کرده است.

  • رضا علی

رفع خطای آپلود بانک اطلاعاتی در xamp server

رضا علی | يكشنبه, ۲ آبان ۱۳۹۵، ۰۹:۱۵ ق.ظ

هنگام استفاده از شبیه ساز XAMPP ، اگر بخواهیم یک فایل پایگاه داده بزرگ را در phpmyadmin وارد (import) کنیم، به دلیل برخی محدودیت های تعیین شده، ممکن است که با خطاهایی مثل موارد زیر روبرو شویم :


Maximum execution time of 300 seconds exceeded

یا :


Script timeout passed, if you want to finish import, please resubmit same file and import will resume.

برای عدم روبرو شدن با این خطاها، موارد زیر را برای XAMPP اجرا کنید :

1- فایل موجود در مسیر مشابه مسیر زیر در محل نصب XAMPP را باز کنید :


C:\xampp\php\php.ini

موارد زیر را در آن بیابید (با جستجوی نام عبارت ها، می توانید آنها را به راحتی بیابید) :


post_max_size = 8M
upload_max_filesize = 2M
max_execution_time = 30
max_input_time = 60
memory_limit = 8M

مقادیر تعیین شده برای آنها را به مقادیر زیر تغییر بدهید :


post_max_size = 750M
upload_max_filesize = 750M
max_execution_time = 5000
max_input_time = 5000
memory_limit = 1000M

2- فایل موجود در مسیر مشابه مسیر زیر در محل نصب XAMPP را باز کنید :


C:\xampp\mysql\bin\my.ini

مورد زیر را در آن بیابید (با جستجوی نام عبارت ها، می توانید آنها را به راحتی بیابید) :


max_allowed_packet = 1M

مقدار تعیین شده برای آن را به مقدار زیر تغییر بدهید :


max_allowed_packet = 200M

3- فایل موجود در مسیر مشابه مسیر زیر در محل نصب XAMPP را باز کنید :


C:\xampp\phpMyAdmin\config.inc.php

خط زیر را به آن اضافه کنید :


$cfg['ExecTimeLimit'] = 0;

4- نرم افزار XAMPP را restart می کنیم (سرویس ها را stop کرده، نرم افزار را بسته و دوباره از ابتدا اجرا می نماییم و سپس سرویس ها را start می کنیم. نکته مهم این است که در این مرحله، برخی نرم افزارها، سرویس ها را stop نمی کنند، پس هرگاه با یک شبیه ساز سرور کار می کردید، علاوه بر بستن و اجرای دوباره نرم افزار، اطمینان پیدا کنید که stop کردن سرویس ها دستی نمی باشد و با بستن نرم افزار، خود به خود stop شده اند).

  • رضا علی

واتر مارکینگ در php

رضا علی | يكشنبه, ۲ آبان ۱۳۹۵، ۰۹:۰۴ ق.ظ

در برخی موارد ممکن است به نظر برسد با رمزنگاری داده‌ها بتوان یک سطح امنیت مناسب برای آن‌ها فراهم ساخت، اما این شیوه عملاً موجب تحریک مهاجمان می‌شود. حتی پیش از این نیز مخفی کردن متن بر رمز کردن آن ترجیح داده می‌شد. هرچند آغاز رمزنگاری مدرن را دوران نوزایی در اروپا می‌دانند، ولی در سال ۱۶۴۱ افرادی بودند که پنهان‌سازی داده را بر رمزنگاری ترجیح می‌داده‌اند{Petitcolas, ۱۹۹۹ #۳۰}. برتری‌های پنهان نمودن داده بر رمزنگاری در کاربردهای امروزی نیز آشکار است؛ برای روشنی بیشتر تصور کنید که سفارتخانهٔ یک کشور خارجی قصد دارد پیامی را به یک جاسوس ناشناس ارسال کند، در چنین حالتی اگر پیام را به صورت رمز درآورد، منابع اطلاعاتی به راحتی به هویت جاسوس پی می‌برند. یکی از مهمترین شاخه‌های مخفی پنهان‌سازی، نهان‌نگاری می‌باشد. در حالی که هدف از رمزنگاری محافظت از داده می‌باشد، در نهان‌نگاری هدف به طور خاص مخفی کردن وجود آن‌هاست. در نهان‌نگاری داده، هدف ارسال یک پیام و اطلاعاتی تحت پوشش ارسال یک دادهٔ بی‌ضرر می‌باشد. در این جا هدف اصلی داده‌ای است که پنهان شده‌است و اطلاعات پوششی دارای اهمیت نمی‌باشد. برخلاف نهان‌نگاری در واترمارکینگ، دادهٔ گنجانده شده به دلیل اهمیت بالای سیگنال میزبان می‌باشد، که با اهداف متفاوتی نظیر حفظ حق نشر، درستی و تمامیت داده، ره‌گیری مسیر انتشار و ... انجام می‌شود. در واقع تفاوت اصلی این دو روش در سیگنال دارای ارزش می‌باشد که در نخستین مورد، پیام گنجانده شده و در دیگری خود میزبان است که دارای ارزش می‌باشد.

  • رضا علی